EUD 10

EUD 10 - 10. klasse med et erhvervsskolesigte!

EUD 10 er en 10. klasse særligt rettet mod erhvervsuddannelserne. Undervisningen sker på Campus Nakskov. Undervisningsugen tilrettelægges med en vekslen mellem værkstedsundervisning og almindelig klasseundervisning. Der er mulighed for at deltage i studietur sammen med de øvrige 10. klasser Du introduceres desuden til de mange muligheder som arbejdsmarkedet i Tyskland tilbyder - her er der mangel på arbejdskraft.

Kontakt: Skoleleder Betina Siegvardsen på mail besi@lolland.dk

Derfor skal du vælge EUD 10

• Du er motiveret for erhvervsuddannelserne, men har brug for at blive afklaret i forhold til, hvilken retning du ønsker at gå.
  • Du har brug for et ekstra år til at bliver uddannelsesparat - personligt eller fagligt
  • Du motiveres af en helhedsorienteret undervisning, hvor teori og praksis understøttes af undervisning på værksteder og i klassen.

Beskrivelse af undervisningen på EUD 10

EUD 10 kombinerer almindelige 10. klasses fag, som dansk, matematik og engelsk med undervisning på de forskellige fagretninger på CELF.

EUD 10 er placeret på Campus i Nakskov.

Her vil du modtage undervisning i de obligatoriske fag, og her vil du også deltage i de forskellige fagretninger.

EUD 10 afsluttes med en afgangsprøve i 10. klasses fagene: Dansk, engelsk, matematik og eventuelt valgfag.

I løbet af de 40 uger vil du blive præsenteret for mulighederne for at få praktikplads i Tyskland. Der vil blive arrangeret en studietur til Nordtyskland, så du kan opleve de mange muligheder for job lige syd for grænsen.

Det tilbyder vi

For at støtte dig mest muligt i dit uddannelsesforløb og gøre dig tryg i alt det nye, har vi fokus på sammenholdet i EUD 10 klassen. Undervisningen organiseres i samtlige 40 uger på et hold, så du aldrig kommer til at opleve at stå alene på et nyt værksted.

Det betyder, at vi på forhånd har valgt værkstedsforløb for hele klassen!

Det gør det muligt at sikre, at der gennem alle ugens dage er en gennemgående kontaktperson med klassen. Kontaktpersonen sikrer løbende kontakt mellem UU-vejlederen og dig samt fungerer som din mentor!

Ugeforløb på EUD 10—28 lektioner om ugen

6 lektioner mandag til torsdag og 4 lektioner fredag med forbehold for enkelte uger med temabaseret undervisning samt besøg på værksteder og virksomheder.

Kl.

Mandag