Byskolen i Nakskov

Vi bor lige midt i hjertet af byen!

Hos os går kulturmødet hånd i hånd med faglig, personlig og social udvikling. Vi er skolen, hvor 19 forskellige nationaliteter udvikler sig side ved side.

• På Byskolen har alle mulighed for at blive den bedste version af sig selv – her vægtes værdierne, demokrati, respekt, trivsel og samarbejde.
  • På Byskolen er der fokus på elevernes faglige udvikling samtidigt med, at her er rum til at udvikle kreative sider af sig selv.
  • På Byskolen arbejder vi med at skabe sammenhæng i elevernes liv fra ble til ABC.

Vi samarbejder tæt med vores lokale dagtilbud og ungdomsuddannelser og deltager i hinandens hverdag, så ofte som vi kan. Vi tror på at genkendelse skaber de bedste forudsætninger for at kunne blive en del af skiftende læringsfællesskaber.

På Byskolen kan du i udskolingen vælge at være en del af vores internationale klasse, som arbejder med sprog (engelsk, tysk & spansk/fransk) regionalt udsyn (Europa), kommunikation samt koblingen til det lokale erhvervsliv.

Byskolen summer af liv både dag og aften, da vores dejlige skolegård er et naturligt samlingssted for byens børnefamilier samt børn og unge. Her er mulighed for at hygge i hængekøjen, klatre på parkourstativet, en hurtig fodboldkamp eller blot tage en gyngetur.

Du skal vælge Byskolen, hvis du vægter et alsidigt skoletilbud til dit barn med plads til alle – uden at respekten for den enkelte går tabt.
Vi lover dig, at du og dit barn vil blive mødt af engagerede, involverende og nysgerrige lærere, pædagoger og ledelse!