Værdigrundlag

Alle børn har ret til en skole, hvor de kan føle sig som en del af fællesskabet uanset deres kulturelle baggrund.

Byskolen har noget, som ingen andre skoler i Nakskov har og det er en mangfoldighed, der i høj grad afspejler vores omkringliggende samfund – på godt og ondt.

Vi vægter overgange – har et godt samarbejde med Dagtilbud og sikrer overgangen til mellemtrinnet ved at rokere til jul i 3. klasse. Klasserne rokerer fysisk fra A. E. Hansens Vej til Nørrevold, men deres lærere og pædagoger følger med frem til sommerferien. Samtidigt med at de lærere, som skal overtage i 4. klasse begynder at have timer i klassen.

Byskolen vægter generelt den musiske dimension højt og er stolte over diverse arrangementer med musikalsk indhold som Musical, Julebal med deltagelse af forældre og bedsteforældre samt andre sociale arrangementer i løbet af året.